Kangurki zajęcia zdalne
Piątek 16.04: Mowa myślenie i plastyczne.
Witajcie kochane Kangurki!
Wiecie już jak żyją pszczoły. Dziś dowiecie się co im zagraża. Miłego oglądania
Dzisiaj sobie powycinamy i pokleimy. Miłej pracy!
Dla chętnych mamy też opowieść ruchową „Wycieczka po ulu”. Rodzice niech wam czytają głośno, a wy odtwarzajcie ruchem to co usłyszycie w opowiadaniu.
Zabawa ruchowa
Teraz zapraszamy do zabawy „Spacer po ulu”
Jest to improwizacja ruchowa, w której dziecko wykonuje ruchy zgodnie z treścią opowiadania (można włączyć podkład muzyczny). Rodzic za pomocą „czarodziejskiej różdżki” przenosi dziecko do starego ula.
Idziemy przez gęsty las, odchylamy gałęzie, przedzieramy się przez gęstwinę… (ruchy naśladujące odchylanie gałęzi)
Nad głowami trzeszczą, szumią wysokie drzewa…(unoszenie ramion, kołysania)
Przecieramy oczy ze zdziwienia, bo nagle przed nami wyrósł stary, opuszczony, wielki ul… (gest przecierania oczu)
Przedzieramy się przez wejście… (odpowiednie gesty)
Wspinamy się po schodach w górę … schody są wąskie i kręte… (wchodzenie po schodach, zataczania kółek)
Otwieramy ciężkie drzwi przeciskamy się przez wąski korytarzyk … (przeciskanie się)
Stąpamy ostrożnie po skrzypiącej podłodze… (chodzenie cichutko na paluszkach)
Zwiedzamy każdy kącik (podejście do osoby prowadzącej zabawę, trzymanie palca na ustach)
Otwieramy drzwi…a tam…wielka pszczoła!!! – buch! (ucieczka z okrzykiem)
Oczywiście mamy też coś dla wielbicieli labiryntów i cieni. Miłej zabawy!
Czwartek: Matematyczno- przyrodnicze i ruchowe
Witajcie kochane Kangurki!
Dziś przygotowałyśmy aż trzy zadania z matematyki. Nie są łatwe, ale na pewno dacie sobie radę. Powodzenia!
Mamy też dla was super zabawy ruchowe bawcie się dobrze!
j. angielski:
Środa 14.04: Plastyczne i ruchowe
Dzień dobry!
Dzisiaj zaprosimy Was do zabawy z plasteliną. Myślę, że większość ją ma w domu, a Ci którzy nie mają plasteliny, mogą wykorzystać masę solną i pomalować ją farbkami.
Powodzenia!
Teraz pora się poruszać przy muzyce miłej zabawy!
A dla chętnych przygotowaliśmy małe ćwiczenia graficzne. Narysujcie po śladzie i pokolorujcie najpiękniejsze kwiatki dla pszczółek.
Wtorek 13.04: Matematyczne i rytmiczne.
Witamy kochane Kangurki! Dziś wasze ulubione zajęcia matematyczne. Poruszamy się też troszkę. Będziemy dziś pracować jak pszczółki 🙂
Pierwsze zadanie to ulubione przez wszystkich kodowanie tym razem w formie lustrzanego odbicia. Liczcie kratki, obserwujcie, kolorujcie i bawcie się dobrze!
Każda pszczoła jest odważna i wie jak poradzić sobie nawet w niepogodę! Zapraszamy was do zabawy przy muzyce :
Na koniec coś dla chętnych! Super pszczele szlaczki.
Poniedziałek 12.04: Mowa i myślenie, Zajęcia umuzykalniające
Witajcie kochane Kangurki! Nadeszła już wiosna i mimo, że pogoda na to nie wskazuje to cała przyroda budzi się do życia. Razem z nią budzą się owady. Jestem ciekawa czy już ktoś z was widział: motyle, biedronki, a może nawet pszczółki? Właśnie tymi ostatnimi zajmiemy się w tym tygodniu. Kochane dzieci ogłaszamy pszczeli tydzień!
Na początku obejrzyjcie filmik który wam przygotowałyśmy.
Mamy też dla was piosenkę o „Pszczołach” spróbujcie nauczyć się jej a gdy wrócimy do przedszkola zaśpiewamy ją razem. A może ktoś nagra nam solowy występ. Było by wspaniale!
„Pszczoły”
Słychać w ulu gwar wesoły bz bz bz
wylatują z ula pszczoły bz bz bz.
Skrzydełkami pocierają bz bz bz
na swych głowach czułki mają bz bz bz.
Frunie pszczoła frunie pszczoła raz dwa trzy
pachną kwiaty dookoła raz dwa trzy.
Pszczoła chętnie na nie siada raz dwa trzy
to wspaniała jest zabawa raz dwa trzy.
Wietrzyk powiał dziś nad łąką szu szu szu
zatańczyło z pszczołą słonko szu szu szu.
Zbiera pszczoła pyłek z kwiatów szu szu szu
będzie miód dla przedszkolaków szu szu szu.
muzyka i tekst: Bożena Forma
https://youtu.be/Noqzqb1nxQA
Dla chętnych przygotowałyśmy „pszczelą wycinankę”! Sami możecie zrobić pszczółkę.
Temat tygodnia: Wiosenne kwiaty
Wtorek 6.04
Zajęcia z zakresu mowy i myślenia:
Obejrzyj filmik i spróbuj zapamiętać przedstawione w nim nazwy kwiatów:
Podziel nazwy kwiatów na sylaby
Ułóż puzzle:
https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/edukacja/359066-krokusy
https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/edukacja/359061-pierwiosnek
https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/edukacja/359064-fioletowy-hiacynt
Nazwij kwiatki, spróbuj powiedzieć na jaką głoskę rozpoczynają się ich nazwy
Zajęcia umuzykalniające:
Posłuchaj piosenki o wiośnie:
„Pachnąca wiosna”
Słońce coraz mocniej świeci,
rosną zboża, krzewy, kwiaty.
Już się cieszą wszystkie dzieci
z wiosny strojnej w jasne szaty,
z wiosny strojnej w jasne szaty.
Wszystko cudnie nam rozkwita:
tulipany i żonkile.
Już pierwiosnek fiołka wita.
Znowu deszcz popadał chwilę,
znowu deszcz popadał chwilę.
Przyszła wiosna, piękna pani,
co bukiety kwiatów niesie.
Ogród cieszy nas ziołami.
Witaj w sadzie, witaj w lesie,
witaj w sadzie, witaj w lesie.
Spróbuj ją zaśpiewać!
Środa 7.04
Zajęcia plastyczno – techniczne:
„Łąka pełna krokusów”
Przygotujcie:
Zieloną kartę na tło
Wycinankę lub kartkę w kolorze zielonym (ciemniejszym niż tło)
Klej
nożyczki
pestki dyni
farby w kolorach fioletowym i żółtym
Wykonanie:
Pomalujcie połowę pestek dyni na kolor fioletowy, a drugą na kolor żółty. Poczekajcie do ich wyschnięcia. W tym czasie wytnijcie z wycinanki paseczki (łodygi i listki naszych krokusów). Wysuszone pestki przyklejajcie do zielonej kartki po trzy tworząc nasze kwiatki. Doklejcie listki i łodygi.
Gotowe! Jak wygląda wasza łąka? Koniecznie pochwalcie się swoimi pracami!
Zajęcia ruchowe:
Czwartek 8.04
Zajęcia matematyczne:
Rozwiąż sudoku, policz ile jest wszystkich biedronek
Zajęcia ruchowe:
Piątek 9.04
Zajęcia z zakresu mowy i myślenia:
Czas na kolejny eksperyment!
Spróbujcie w domu wykonać eksperyment sprawdzający czy i jak kwiaty piją wodę!
https://mojedziecikreatywnie.pl/2016/03/jak-zabarwic-kwiaty
Zajęcia plastyczno – techniczne:
Namaluj łąkę pełną wiosennych kwiatów poznanych w tym tygodniu. 🙂
Język angielski:
Temat tygodnia: Wielkanoc tuż tuż
Poniedziałek:
Zajęcia z zakresu mowy i myślenia:
Posłuchaj wiersza Urszuli Pukały „Legenda o białym baranku”
Opowiedz o tym co działo się w wierszu. O co kłóciły się zwierzątka? Z czego był baranek i zajączek?
Co powinno znaleźć się w koszyczku wielkanocnym?
Obejrzyj obrazki i spróbuj zapamiętać!
Zakręć kołem!
Zakręć kołem i nazwij obrazki związane ze świętami Wielkiejnocy. Podziel nazwy na sylaby.
Zajęcia umuzykalniające:
Przypomnij sobie piosenkę o pisankach
„Pisanki”
Pisanki, pisanki,
jajka malowane
nie ma Wielkanocy
bez barwnych pisanek.
Pisanki, pisanki
jajka kolorowe,
na nich malowane
bajki pisankowe.
Na jednej kogucik,
a na drugiej słońce,
śmieją się na trzeciej
laleczki tańczące.
Na czwartej kwiatuszki,
a na piątej gwiazdki.
na każdej pisance
piękne opowiastki.
Wtorek:
Zajęcia matematyczne:
Odkoduj obrazek:
Zajęcia umuzykalniająco – rytmiczne:
Środa:
Zajęcia plastyczno – techniczne:
Zajęcia ruchowe:
Wykonaj ćwiczenia:
Przy tak pięknej pogodzie namów mamę/tatę/babcię żeby wyjść na plac zabaw i tam się jeszcze poruszać 🙂
Język angielski:
Czwartek:
Zajęcia matematyczne:
Każda pisanka skrywa zadanie!
Pisankowe zadania matematyczne
Zajęcia ruchowe:
Piątek:
Zajęcia z zakresu mowy i myślenia:
Zapraszamy na cotygodniowy cykl eksperymentów! Tym razem będziemy wykonywać eksperymenty z użyciem jajek oraz przedmiotów i substancji znajdujących się w każdym domu.
Eksperyment nr 1
Przygotujcie:
2 spore szklanki/ słoiki/ wazony
łyżkę
sól, duuuużo soli 😉
wodę
i oczywiście jajko
Do słoika wlejcie wodę ( ¾ objętości)i włóżcie jajko, sprawdźcie czy pływa, a może tonie?
Do drugiego słoika nalejcie wody i rozpuście w niej tyle soli ile wam się uda (mi udało się rozpuścić 10 łyżek). Włóżcie jajko, czy tym razem również stało się z nim to co poprzednio?
Wyjmijcie jajko, do słoika ze słoną wodą dolejcie bardzo ostrożnie(najlepiej po ściankach) wody z pierwszego słoika. Uważajcie żeby nie zmieszać wody słonej z dołu słoika z dolewaną słodką wodą. Włóżcie jajko z powrotem. Co się z nim teraz stało? Czy pływa?
* dla ciekawszego efektu wodę można zabarwić jasnym kolorem barwnika spożywczego lub jasną bibułą
Eksperyment 2
Przygotujcie jajko i sól
Spróbujcie ustawić jajko „na sztorc” na stole. Czy się udało?
A teraz nasypcie na stół trochę soli kuchennej, zgarnijcie ją na kupkę i na niej spróbujcie ustawić jajko.
Podzielcie się zdjęciami waszych eksperymentów!
Rozwiąż zagadki:
Zajęcia plastyczno – techniczne:
Udekoruj z rodzicami i rodzeństwem pisanki do koszyczka 🙂
język angielski: